Saturday, December 26, 2009

Wanita berpakaian jarang ahli neraka!

Assalamualaikum,
Hari ini amat mudah bagi lelaki memuaskan selera matanya melihat kecantikan wanita. Mereka boleh melihat wanita yg berpakaian bukan sahaja kelihatan seksi tetapi juga mendedahkanya. Mereka itu adalah pengacara media (TV), pengacara majlis, pelakon, artis, DJ, penyani, wanita jalanan (i.e. orang biasa) dan sebagainya. Boleh dikatakan majoriti akan memakai pakaian tetapi kelihatan bogel kerana kelihatan perhiasan dadanya, peha dan betisnya dan rambutnya, walaupun bertudung. Ada yg memakai semata-mata selendang, menampakkan rambutnya. Ada yg bertudung menampakkan tangannya dan betisnya. Pendek kata jika kita lihat wanita hari ini, rata-rata 1 dalam 1,000 mendedahkan aurat mereka! Ada juga yg lengkap pakaian dari segi tertutupnya badannya, tetapi tidak tertutup auratnya, kerana pakaian seumpama salut buah cempedak atau nagka, nampak outline (i.e. bentuk detail) susuk badannya, walaupun menutup auratnya.
Diriwayatkan hadith dari Abu Hurairah (r.a) berkata:'Telah bersabda Rasulallah (s.a.w): 'Ad dua golongan dari ahli neraka yg tidak aku ketahui sesudah itu, iaitu: perempuan-perempuan yg berpakaian tetapi telanjang yg berpaling (i.e. tidak mematuhiperintah Allah (a.w) dan RasulNya) dan memalingkan (i.e. mempengaruhi orang lain supaya menirunya pula), di atas kepala mereka sanggul sebesar bonjol unta yg bergoyang-goyang. Mereka itu tidak dapat melihat syurga dan tidak dapat mencium bau syurga. Dan, lelaki yg membawa belati (i.e. seumpama cemeti) seperti sekor sapi (atau lembu), yg dengan cemeti itu dipukulnya manusia.' [Hadith Imam Ahmad dan Muslim]
Hadith tersebut memberitahu bahawa perempuan yg berpakaian tetapi tidak menutup auratnya, kerana kekal terdedah nampak lakaran badannya dan perhiasan badannya, tidak akan masuk syurga walaupun banyak amalan dan istiqamah dalam beramal dan beribadah (i.e. bersolat, berpuasa, menunaikan umrah, haji dsbnya). Begitu juga perempuan yg bersanggul, terutama sanggul yg ditambah dengan rambut palsu. Dan, lelaki yg menyombong, yg memakai pakaian yg menonjolkan serta melambangkan kedudukannya dan statusnya.
Wanita-wanita kenamaan selalunya menampilkan diri melalui perhiasan diri serta fesyen dan pakaian. Demikian jugalah para artis - wanita memakai pakaian yg boleh meunjukkan susuk dad dan badan mereka, lelaki memakai rantai dan ada pula yg meniru orang Hitam memakai subang di telinga dan di bibir. ramai pula anak-anak gadis yg bukan sahaja memakai pakaian yg mendedahkan aurat mereka, malahan menunjukkan pula separuh dari bahagian dada mereka dan pusat mereka. Pusat ditindik pula. Dan juga yg menindidk atau menyarungkan subang pada farjinya. Semuanya ini meniru perlakuan Black Americans yg mempopularitikan gaya hidup dan fesen penampilan sedemikian. Mereka sebenarnya tidak membuat sesuatu innovasi dalam pakaian, kerana nenek moyang mereka di Africa dulu sememangnya menindik hidung, telinga, pipi dabn kemaluan mereka! Tidak hairanlah.
Namun sebagai seorang Islam, sewajarnyalah kita lebih sopan dan lebih menakuti apakah yg akan terjadi menirukan perlakuan dan budaya bukan Islam.
Malangnya hari ini sudah ada gerakan muda mudi Melayu yg membuat filem porno, sudah ramai anak-anak muda yg beraksi seumpama seorang 'gadis' berpasangan dengan 4 atau 5 'rakan mainan', atau seorang jejaka berpasangan dua atau tiga 'rakan mainan' perempuan! Maka dengan itu tidak hairanlah apabila Rasulallah (s.a.w) memberitahu di akhir zaman nanti orang Islam akan tinggal namanya sahaja dan mereka begitu jahil dan begitu meniru perangai dan perlakuan bukan Islam. Mereka akan minum apa yg mereka minum, makan apa yg mereka makan, memuaskan nafsu mereka sebagaimana yg dilakukan oleh orang Barat/bukan Islam. Sudah wujud kumpulan 'Gay Melayu' dan 'Lesbian Melayu', dan 'Swinger Melayu' (i.e. bertukar-tukar pasangan) dll lagi. Dan, dalam masa yg sama, ramai orang Melayu tidak tahu bagaimana nak beramal, atau kalau taupun tidak mau beramal, meninggalkannya secara suruhan dengan senang hati, melakukan segala yg ditegah dengan lapang dada mereka. Tidak ada bezanya mereka dengan orang yg kafir dan musyrik, kecuali nama.
Sudahlah, dari sejumlah umat Islam yg beramal berpandukan al-Quran dan as-Sunnah, terdapat 73 golongan dan yg hangus 72 golongan, dan yg berjaya hanya 1 golongan, apatah lagi orang yg mengakui dirinya Islam tetapi menjalani kehidupan dunia sama sekali tidak ubah sebagaimana bukan Islam, selain nama.
Fikirkanlah begitu sedikitnya yg berjaya mendapat syurga. Maka tidak hairanlah Rasulallah (s.a.w) memberitahu bahawa daripada 1,000 orang yg Islam, hanya seorang sahaja yg masuk syurga, 999 orang yg lain terjerumus ke neraka!
Mudah-mudahan kita terselamat dan dapat menyelamatkan diri kita, dan mudah-mudahan Allah (a.w) kasihkan kita dan terus memberi hidayah kepada lebih ramai orang Melayu supaya jangan terlalu kasihkan dunia dan lupakan akhiratnya. Amin. Fikirkanlah, azab akhirat. Wanita yg mendedahkan rambutnya akan diletakkan di bawah tapak kakinya bara api neraka, dan kerana itu menggelegak otaknya! Api neraka itu, mengikut as-Sunnah, panasnya adalah 70 kaliganda api dunia yg dikumpulkan kesemuanya! Begitulah dahsyatnya dan panasnya api neraka itu, wal iya zubillah..
Mudah-mudahan kita terelamat dan dapat menyelamatkan diri kita, insya Allah. Amin
Jazakallahu khairah

No comments:

Post a Comment